A pénzügyi csapatokra nagy nyomás nehezedik, hogy hatékonyabbá váljanak, és részletesebb adatokat építsenek be a pénzügyi tervezésbe. De olyan korlátokkal kell szembenézniük, mint az adatok előkészítéséhez szükséges idő, a táblázatkezelés korlátai és az automatizálás hiánya.
Az AI hatalmas mennyiségű adatot képes racionalizálni, hogy olyan részleteket tárjon fel, amelyek korábban nem voltak elérhetőek. Olyan insightokat nyújt az FP&A (financial planning & analysis) csapatoknak, amellyel korábban nem rendelkeztek, de segítségükkel proaktívan irányíthatják az üzletet, és ezzel végső soron nagyobb bizalmat és elszámoltathatóságot szereznek az üzleti életben.
Hogyan segíthet az AI?
Ha a pénzügyi vezetők készen állnak arra, hogy befektessenek a mesterséges intelligenciába, hol a legjövedelmezőbb elkezdeni?
Bevételek előrejelzése
A mesterséges intelligencia mélységet és pontosságot ad az előrejelzésekhez, miközben felgyorsítja azt a tempót, amellyel a szakemberek szerkeszthetik és frissíthetik az előrejelzéseket az adatok változásai alapján.
Az AI javíthatja a pénzügyi szervezet adatait azáltal, hogy a pénzügyi és CRM-adatokat kombinálja a területi és üzleti egységekkel kapcsolatos insightokkal. Ez lehetővé teszi, hogy a pénzügy együttműködjön az üzletággal egy pontosabb terv elkészítése érdekében. A mesterséges intelligencia segítségével a pénzügy statisztikai elemzést végezhet a belső múltbeli adatokon, és összekapcsolhatja azokat a kulcsfontosságú tényezőket, amelyek hatással lehetnek az előrejelzésekre.
Ügyfél-elvándorlás előrejelzése
Az AI hatalmas mennyiségű múltbeli adatot elemez, beleértve a külső és működési tényezőket is, hogy csoportosítsa az ügyfeleket, és megértse, mely tényezők befolyásolják leginkább az ügyfelek elvándorlását.
A mesterséges intelligencia képes elemezni a múltbeli adatokat az ügyfelek kategorizálása és annak megértése érdekében, hogy mely tényezők vannak a legnagyobb hatással az ügyfelek elvándorlására, miközben a trendek azonosítása érdekében harmadik féltől származó adatokat (pl. ügyfélszolgálati interakciók, közös tárgyalt témák, a vállalati bevétel változásai) is beépít. Ezekkel az előrejelzésekkel kiindulópontként a pénzügyi szervezetek időben betekintést nyújthatnak az ügyfélkapcsolati csapatoknak, hogy a kockázatos ügyfelek esetében enyhítési stratégiákat hajthassanak végre, vagy a leghűségesebb ügyfelektől tanult legjobb gyakorlatokat népszerűsíthessék.
Cashflow előrejelzés
Az AI képes nagy adathalmazok elemzésére és tisztítására, valamint olyan információk felszínre hozására, amelyek jelzik, hogy mely tényezőknek lesz valószínűleg a legnagyobb hatása a pénzforgalomra.
A mesterséges intelligencia képes elemezni és megtisztítani a nagy adathalmazokat, hogy olyan információkat hozzon felszínre, mint például a nem időben fizető ügyfelek, a különleges fizetési feltételek és az ügyfélösszetétel. Az ilyen adatokkal a kezükben a szakemberek teljes mértékben felkészültek arra, hogy magabiztosan adjanak tanácsot a tőkekiadásokkal, beruházásokkal vagy bővítési tervekkel kapcsolatban. A csapat képes lesz nagyobb pontossággal megjósolni olyan forgatókönyveket, mint például, hogy hány ügyfél fog késve, korán, időben stb. fizetni, amely magabiztosságot ad a döntéshozatalban.
Munkaerő-tervezés
Az AI képes felülvizsgálni a munkavállalók jellemzőire vonatkozó adatokat, és összefüggésbe hozni ezeket a terveket a közelgő projektekkel, hogy segítsen a pénzügyi szakembereknek azonosítani a munkaerő- vagy képzési hiányosságokat.
A mesterséges intelligencia képes szintetizálni a készségekre, a lemorzsolódási arányokra vagy a képesítésekre vonatkozó nagy adathalmazokat, és összekapcsolni ezeket a terveket a közelgő projektekkel. Segíthet a hiányosságok azonosításában, hogy a szakemberek felülvizsgálhassák és ajánlhassanak felvételi és képzési intézkedéseket a szervezet megfelelő felkészültségének biztosítása érdekében. Még ha a pénzügy korábban már adott is ilyen iránymutatást, az AI biztosítja, hogy az pontosabb legyen.
Összefoglaló
A vezetőség nagyobb sebességet és pontosságot követel az előrejelzés és a riportálás terén. A múltban nehéz volt az adatokat feldolgozni és a piac változásának mértékében és sebességében insightokat nyerni.
A mesterséges intelligencia eltávolítja a tudatos és tudattalan előítéleteket az elemzésből, és felgyorsíthatja a komplex adatok összegzését, segítségével pedig megalapozottabb döntéseket hozhatnak. Az AI-megoldások javítják az együttműködést a szervezeten belül, és felszabadítják az elemzők idejét, hogy azt a magasabb értékű tevékenységekre fordíthassák.
A Jedox platform középpontjában az AI áll, amely a pénzügyi csapatokat okosabbá teszi a tervezés és a teljesítménymenedzsment minden területén. Vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy felfedezze a Jedox és az AI-megoldások erejét!
(forrás: https://www.jedox.com/en/resources/ebook-ai-in-fpa/)