MicroStrategy: ha munkára akarja fogni az adatait
Egy-egy vállalat ma már nem csupán a telephelyre épült ingatlan, gépek, termelőeszközök és munkatársak összessége. Az okos cégvezetők észreveszik, hogy mennyi adat keletkezik vállalkozásuk működése során, és ezekre úgy tekintenek, mint különleges nyersanyagra. A végcél az, hogy az adatok kiaknázásával a konkurenciánál is gyorsabb és hatékonyabb döntések szülessenek.
Ez azonban csak olyan üzleti intelligencia megoldással lehetséges, amely könnyen alkalmazkodik bármely vállalat igényéhez. Ilyen az amerikai MicroStrategy szoftvere.
A MicroStrategy eredete
A MicroStrategy elsősorban egy cég, amely ugyanezzel a névvel árulja fő termékét. A Virginia állambeli székhellyel rendelkező vállalatot 1989-ben alapította négy szakember. (Érdekességként és a cég stabilitásának jellemzőjeként megemlíthető, hogy egyikük, Michael J. Saylor ma a cég igazgatótanácsának elnöke és ügyvezető igazgatója.) A MicroStrategy bevezetésével már kezdetekben az volt a cél, hogy az üzleti adatok elemzésére szakosodott platform méltó versenytársa legyen a nála régebbi és nagyobb cégek termékeinek. Ez a törekvése sikeres, hiszen már az első években nagy megrendelőket tudott maga mellé állítani, és folyamatos fejlesztéseivel az élvonalban maradt, sőt, néhány területen világelsők között tartják számon.
Különleges módon mindig saját erőforrásból oldotta meg a technológiai lépéseit, és nem más cégek felvásárlásával kívánt piaci előnyre szert tenni. Így mindent a saját, felkészült és motivált csapatuk állít elő házon belül, függetlenségük megőrzése pedig az egyik legnagyobb, az üzleti intelligencia területén működő vállalattá tette őket.
A MicroStrategy előnyei
Ez a platform olyan rugalmas eszközt ad a vállalatok kezébe, amellyel gyors és erőteljes üzleti intelligenciával, valamint felhőtechnológiával lehet a keletkezett információkat elemezni és értékessé tenni. Ez egy olyan jól működő rendszer, melynek nem csak a belső integrációja megoldott. Segítségével ugyanis bármilyen vállalati környezet tetszőlegesen használt termékeivel is gördülékenyen együtt tud működni, jól illeszkedik azokhoz. Gyakorlatilag nem létezik olyan munkafolyamat, amelyet ne lehetne a MicroStrategy használatával még okosabbá tenni, vagyis az elemzésbe bevonni. Ezáltal a vállalkozások még intelligensebben, hatékonyabban működhetnek.
Mivel minden felhasználót képes minden alkalmazással és adatbázissal összekötni, a MicroStrategy egyedülálló lehetőséget jelent a cégen belüli adatok jobb kihasználásában. A felhasználóbarát működést támogatja a beépített és sokrétű adatvizualizáció is, amely a hosszú számsorokat transzformálja mindenki számára érthetőbb grafikonokká, és a személyre szabhatóság lehetősége is ezt a fogyasztói élményt erősíti. Kis cég, vagy közepes, nagy vagy óriásvállalat, asztali gép vagy mobil eszköz: a szoftver mindegyiken kényelmesen fut és teszi a dolgát. Az önkiszolgálás lehetősége ma már trend, és ebben a szoftver ugyancsak az élen jár. Ezen túlmenően a munkatársak közti kollaborációt is új szintre lehet emelni. A MicroStrategy-ben ugyanis egyszerre dolgozhat több csapat ugyanazon a jelentésen.
A Zero-Click technológia és a mesterséges intelligencia használatával megvalósul a MicroStrategy egyik ígérete: itt nem a felhasználó fut a válaszok után – a MicroStrategy esetében a válaszok találják meg az embert.
Ezért könnyebb vele dolgozni
A MicroStrategy-t folyamatosan tökéletesítő szakemberek olyan jellemzőkkel ruházták fel terméküket, amely megkönnyíti a felhasználók munkáját.
Ilyen például az a tény, hogy a felhő használatának köszönhetően nincs szükség költséges infrastrukturális beruházásokra. Ezen kívül a mobil eszközökre telepített analitikai lehetőségek is bármikor elérhetők. Annyira felhasználóbarát, hogy működtetésénél nyugodtan ki lehet hagyni az IT részleget is. A MicroStrategy fejlett és prediktív analitikát kínál, és a HyperIntelligence-HyperCard néven létrehozott újdonságával az adatok elemzése már kattintás nélkül is elvégezhetővé vált.
HyperIntelligence, HyperCard: a nagy dobás
Mi is a HyperCard előnye? Lépjünk egy kicsit hátrébb, és vizsgáljuk meg a HyperIntelligence fogalmát! Ez a MicroStrategy értelmezésében azt a módszert jelenti, hogy minél kevesebb kattintással lehessen adatokat kinyerni épp futó folyamatokból. Sőt, ha lehet, még kattintani se kelljen. Ettől a gyorsaságtól lesz Hyper, vagyis hipergyors: a HyperIntelligence a naponta leggyakrabban használt alkalmazásokba épít bele adatkinyerésre használatos eszközöket.
A HyperIntelligence lehetővé teszi az üzleti elemzéssel foglalkozók számára, hogy úgynevezett kártyáknak nevezett – és úgy is kinéző – objektumokat hozzanak létre. Ezek a HyperCard-ok az adatok vizuális és szöveges megjelenítését segítik. Az egyszerűen a böngészőbe telepített kártyák ezek után figyelnek, adatokat gyűjtenek, és valós idejű válaszokat adnak a keresésekre, amelyek ebben az esetben kattintásmentességet (Zero-Click), vagyis csupán a kulcsszavak fölé húzott mutatót jelentik. Ezt az egyszerűséget egy adott szervezetben, vállalatban gyakorlatilag az összes területen, a salestől a menedzsmentig mindenki használhatja. Jó példája ennek, amikor egy kereskedő kíváncsi egy adott fogyasztó adataira, hiszen a vele való tárgyalás előtt elég csak a neve fölé húznia az egér mutatóját, és máris látja a státuszát. Érthető, hogy mennyivel gyorsabb megoldás ez, mint a riport lekérése, esetenként egy másik egységtől. Az adatok itt pontosak és mindig naprakészek maradnak.
MicroStrategy-hez köthető legfontosabb fogalmak
- Data Discovery: a szoftver képes bármilyen típusú adatbázishoz kapcsolódni, és több forrásból származó adatokat összegyűjteni, majd egységesíteni.
- Data Wrangling: ez a szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az adatokat hasznos információkká alakíthassuk és a felhasználó igényei szerint módosíthassuk.
- Adatbányászat és prediktív elemzés: a MicroStrategy kiváló eszköz harmadik féltől származó adatbányászati és adatmodellezési eszközök beépítéséhez. Ezeket az eszközöket a felhasználók széles köre használhatja prediktív (előrejelző) és könnyen hozzáférhető riportok készítéséhez és tervezéséhez.
- Analitikai funkciók: a MicroStrategy hatalmas, közel 300 funkciót tartalmazó könyvtárral rendelkezik, például OLAP (Online Analytical Processing), adatbányászati funkciók, matematikaiak, amelyek rendkívül hasznosak az erősen interaktív és informatív jelentések összeállításában, valamint statisztikai elemzések elvégzésében.
- Valós idejű irányítópultok és mobil platform: lehetővé teszi olyan rendszerek felépítését, amelyek valós idejű adatfigyelést biztosítanak, és létrehozásakor bármely mobileszközön keresztül elérhetők és vezérelhetők. Apropó, vállalkozások: a skálázhatósággal, teljesítménnyel, biztonsággal és irányítással kapcsolatos feladatokat egy platformon lehet vele megvalósítani.
- Beágyazott BI: a MicroStrategy használatának legnagyobb előnye a zökkenőmentes interakció más alkalmazásokkal, például az IBM WebSphere-rel, a SharePointtal vagy a WebLogic-kal.
A Big Data kezelése
Az üzleti célú, döntéselőkészítő döntésekhez adatokra van szükségünk. A nagy mennyiségű Big Data megléte csak az első lépés ezen az úton, hiszen például a tradicionális rendszerek nem képesek kezelni ekkora adattömeget. A MicroStrategy egyik nagy előnye, hogy az adatkészletek több száz gigabájtos egységeit egy úgynevezett memóriakockába (in-memory cube) tölti be, amelyből már riportok és kimutatások készíthetők. Ezzel a megoldással a lekérdezés sokkal gyorsabbá válik, és megszűnik időrabló tevékenységnek lenni. A hibrid megközelítése miatt a MicroStrategy intelligens technológiája mindig eldönti, hogy a keresést memóriakockából vagy az adatbázisból tudja-e a leggyorsabban végrehajtani.
Ha még több információra kíváncsi
A MicroStrategy bevezetését nagyban megkönnyíti az iparágban is kimagaslónak számító, kitűnő dokumentációja. Ennek köszönhető, hogy a betanítási-tanulási időszak lerövidíthető, és végeredményben a nem szakmabeliek – például adattudósok – is viszonylag gyorsan elsajátíthatják a MicroStrategy kezelését. A cég rendszeresen szervez webináriumokat, ahol a különféle területről érkező felhasználási esettanulmányokat osztja meg az érdeklődőkkel.