Fundamenta-Lakáskassza Zrt.

Megbízó: Fundamenta Lakáskassza

A Fundamenta szakosított hitelintézetként 1997 óta folytat lakás-takarékpénztári tevékenységet, dinamikusan és folyamatosan növelve ügyfelei és munkatársai számát. Tevékenységi köre kiterjed a meghatározott szerződés szerinti betétgyűjtésre, hitelnyújtásra, illetve az e szerződéshez kapcsolódó áthidaló kölcsön folyósítására.

 

Kihívás

A lakosság részéről rendelkezésre álló tőkemennyiség, valamint az állami ösztönzők kedvezően hatottak az ingatlanpiaci folyamatokra, a konjunktúra magával vonta mind az új, mind a régi építésű lakóterületek iránti kereslet növekedését. A folyamatokat, az ügymenetet és az eredményeket befolyásoló döntések hatékonyságát növelendő a Fundamenta vezetőségi szinten döntött az üzleti analitika mindennapi használatáról. A cél egy olyan üzleti elemzőrendszer bevezetése volt, amely minden döntési szinten képes az eddiginél hatékonyabban támogatni a munkát. Az infrastruktúra üzemeltetését, a folyamatos adatkezelést, valamint -elemzést egy újonnan felállított szervezeti egység hivatott ellátni.

A kitűzött célok megvalósítását a Fundamenta egy külső csapat bevonásával képzelte el, ezért tendert írt ki belső üzleti analitikai rendszere kiépítésére, működtetésére és az ahhoz kapcsolódó szaktanácsadásra. Az elvárások között szerepelt, hogy a készülő rendszer zökkenőmentesen tudjon együttműködni a cégen belül párhuzamosan bevezetésre kerülő egyéb szoftverekkel. 

A folyamatosan változó igény mellett maga az adatmodell is rendszeresen frissült, hiszen az üzleti döntéselőkészítő riportok dashboard felülete az alaprendszer bevezetésével párhuzamosan került kialakításra. Ez a szimultán fejlesztés nagy kihívást jelentett a BiXPERT szakértői számára, a végeredmény azonban egy egymással kiválóan kommunikálni képes rendszer. 

Egy olyan megoldásra vártak javaslatot, amely a jelentéstételen túl további funkciókat – leginkább a jövőre vonatkozó prediktív modellalkotást – is tartalmazta, így biztosítva még nagyobb fokú támogatást használói számára. Az elvárások közt szerepelt a telepített rendszer folyamatos, zavartalan működésének és elérhetőségének biztosítása a Fundamenta munkatársai számára, és a legfontosabb cégen belüli felhasználók ezzel kapcsolatos oktatása is.

A projekthez kapcsolódó legnagyobb kihívást a sajátos, MLM-rendszerben dolgozó és premizált bankárok működési módszerét lekövető modellezés jelentette. Nehézséget jelentett továbbá, hogy ez a struktúra a továbbiakban a vállalat más részlegei, munkacsoportjai számára is használhatóvá váljon.

 

Megoldás: így támogatta a BiXPERT és a MicroStrategy a folyamatot

A Fundamenta szervezete eltérő érettséggel és készségekkel rendelkezett egy önkiszolgáló BI megértéséhez és felhasználásához. Ebből fakadóan bizonyos területek, jellemzően azok, akik nap mint nap használták a rendszert, nagyon gyorsan, mások viszont lassabban tanulták meg az MSTR használatát.

Kizárólagos hazai forgalmazóként a BiXPERT az ilyen jellegű kihívások kezelésére tökéletesen alkalmas amerikai terméket, a magyar felhasználói felülettel is rendelkező MicroStrategy-t ajánlotta. A Fundamenta döntéshozóit a kiválasztásban végül a MicroStrategy gazdag funkcionalitása és lehetőségei, valamint a BiXPERT ehhez kapcsolódó szaktudása győzte meg.

A MicroStrategy a legnagyobb független, az üzleti intelligencia területén működő cégek egyikeként a vállalkozások számára kínálja vezető analitikai platformját.

Az amerikai cég a legmodernebb üzleti célú elemzést teszi lehetővé egy nyitott, átfogó vállalati platformon, amelyet már a világ legelismertebb, a Fortune Global 500 listáján található cégek közül is többen használnak. A felhőben és az adott vállalat telephelyén történő telepítésre optimalizálva a platformon elérhető az úttörő jelentőségű HyperIntelligence® technológia, amely együttműködik a már telepített, népszerű üzleti célú alkalmazásokkal, hogy a felhasználók okosabb, gyorsabb döntéseket hozhatnak.

A MicroStrategy platform által kínált előnyöket a BiXPERT szolgáltatásai teszik teljessé.

A rendszer használata, elégedettsége nagyban függ a felhasználók tudásától. Bár használata intuitív, összetettebb problémák kezeléséhez szükség van a MicroStrategy ismeretéhez. Éppen ezért a Fundamenta megvásárolt kollégáinak úgynevezett, eltérő szerepkörökhöz tartozó Pass-okat, ahol képességeiket folyamatosan bővíthetik.

’A projekt elején úgy vélekedtünk, hogy a digitális transzformációt érintő informatikai fejlesztések csak akkor lehetnek sikeresek, ha a külső partner nemcsak a termék és a kapcsolódó infrastruktúra implementációját végzi, hanem egy olyan személyre szabott megoldással jelentkezik, amely szervesen illeszkedik az üzleti és döntéshozatali folyamatainkhoz. A BiXPERT által kínált költséghatékonyság és rugalmasság ezzel a feltétellel kiegészülve tökéletes kombinációt jelentett számunkra. A szoros együttműködés eredményeként az elmúlt hat évben a cég munkatársai igazi csapattaggá váltak, folyamatosan számíthatunk rájuk.’

Marján Balázs, Divízióvezető, Fundamenta

 

Eredmények

A BiXPERT által kiépített, a MicroStrategy-re épített üzleti analitikai rendszer a Fundamenta egyre több részlege számára szolgáltat adatokat, jelentéseket, és ma már nem csak a felsővezetők számára nyújt információt.

A kezdetben csak az értékesítésben használt megoldás folyamatosan az egész vállalatot lefedő szolgáltatássá vált: 2014 óta havonta 20 000 jelentés készül a BiXPERT -tel.

Az MSTR lefedi egy vállalat teljes érettségi görbéjét: képes riportokat futtatni, dashboardokat összeállítani és az analitikákat is megtámogatni. A Fundamenta igénye jelenleg a dashboardokkal találkozott, de már kezdenek belekóstolni az analitika által kínált lehetőségekbe is.

A kétszáz, a rendszerrel dolgozó Fundamenta-munkatárs elsősorban a pénzügy-számviteli osztályon dolgozik, a menedzsment és a tulajdonosi kör számára pedig a kontrolling állítja elő a főbb számokat. A Fundamenta kockázatkezelő, marketing- és termékfejlesztési részlege szintén a napi, az aktív használók közé tartozik. A fő hangsúly a csalásmegelőzésen, a scoring modelleken, a személyi bankárok munkájának irányításán van.

Várhatóan a későbbiekben egyéb részleg is használatba fogja venni a szolgáltatás, mint például a panaszkezelés és a CallCenter osztálya.

 

Jövőbeli kezdeményezések

A Fundamenta a jövőben is folytatja az együttműködést a BiXPERT-tel, amely a legjobb beszállítóik közé tartozik szakmai felkészültsége és hozzáállása miatt. Az új techniológiák, mint pl. HyperIntelligence bevonásával újabb üzleti területek kapcsolódhatnak be a BI felhasználásába, ami esetlegesen újabb licenceket generálhat.

Bank/Biztosító

  • Találatok: 1941

Telenor Magyarország Zrt.

A mobilszolgáltató működésének első öt éve elteltével érzékelte egy megbízható, naprakész és funkcionális vezetői információs és elemző rendszer hiányát. 1999-ben döntés született egy nagyszabású adattárház projekt elindításáról, ami napjainkra Közép-Európa legnagyobb Üzleti Intelligencia projektjévé nőtte ki magát. A projekt irányítására vonatkozó pályázatot a Bixpert Kft. munkatársai nyerték meg.
A 2000-ben indított projekt a következő fő mérföldkövek mentén halad:

  • Adattárház platform kiválasztása – NCR Teradata
  • Elemző eszköz kiválasztása – MicroStrategy BI Platform
  • Adattárház modell kialakítása, különös tekintettel a biztonsági és jelentéstételi funkciókra
  • Adatok betöltése
  • Testreszabás
  • Felhasználóbarát környezet létrehozása és a felhasználók oktatása

A végső Üzleti Intelligencia rendszer mind ad-hoc, mind standard riportok és elemzések futtatását támogatja, lefedve a marketing, a pénzügyi és a műszaki felhasználók igényeit egyaránt.

Telekommunikáció

  • Találatok: 2012

Magyar Posta Zrt.

Üzleti Intelligencia a postai modernizáció szolgálatában

A Magyar Posta Zrt. a MicroStrategy Üzleti Intelligencia megoldását választotta

A Magyar Posta üzleti alapon működő, hatékony, teljesítményelvű, termelékeny, felkészült és motivált munkatársakkal dolgozó szolgáltatóvá kíván válni.
Ennek érdekében a Magyar Posta Modernizációs Programot indított.
Megalkotta az Integrált Posta Hálózatot (IPH), a Magyar Posta Zrt. új informatikai, technológia alaprendszerét. Az Integrált Posta Hálózat a postai munkahelyek számítógépes támogatását jelenti, mely a munkatársak és az ügyfelek számára egyszerű, rugalmas, gyors és átlátható technológiai folyamatokat valósít meg.
A Posta modernizáció egyik fontos eszköze a vállalatvezetői munka, illetve a vezetői döntések hatékonyságának, megalapozottságának javítása, az egyes döntések hatékonyabb előkészítése.

Ennek két legfontosabb pillére: a Posta Technológiai Adattárház (továbbiakban PTDW) felépítése és az adattárházra épülő elemző, jelentéskészítő Front-end alkalmazás.

A Magyar Posta Zrt. -átfogó belső igényfelmérést és piacelemzést követően, 2005 végén nyilvános közbeszerzési pályázaton választotta ki az elvárásainak mindenben megfelelő, korszerű és az elemzési és jelentéskészítési igényeit hosszú távon kielégíteni képes Üzleti Intelligencia és adattárház elemző megoldást, a MicroStrategy-t.
A Magyar Posta az adattárház alapú PTDW Rendszer kialakításának front-end oldali feladataival a Bixpert Tanácsadó Kft. tanácsadóit bízta meg.

A PTDW Rendszer kifejlesztésének hosszú távú célja, hogy – a működési hatékonyság javítása mellett – támogassa a szolgáltatások bővítését, minőségének javítását, egyúttal felkészítse a Magyar Postát a postai szolgáltatások Európai Uniós, és magyarországi piaci liberalizációjával előálló versenyre.
A fejlesztés első ütemében a Magyar Posta küldeményfelvétellel kapcsolatos információigényének kielégítése volt a cél, a fejlesztés második ütemében pedig már a kézbesítési adatok is szerepet kaptak.
Az eddigi fejlesztési munka eredményeként jött létre a Magyar Posta PTDW Felhasználói Portálja is, melyen keresztül több száz postai dolgozó, felhasználó juthat hozzá napi-heti rendszerességgel a számára szükséges információkhoz, Magyarország egész területén. Az alkalmazás gerincét képező Felhasználói Portálon keresztül automatikusan válnak elérhetővé azok a jelentések, amelyeket a MicroStrategy erre szolgáló modulja, a Narrowcast Server állít elő és publikál az adott dokumentumtárban. Továbbá több mint 100 felhasználó (postai elemző/üzleti elemző/postai dolgozó) fér hozzá a MicroStrategy-vel előállított jelentésekhez a MicroStrategy Web-es felületének valamelyikén keresztül.
A Magyar Posta DMC (Direkt Marketing Centrum, mely 2006 óta Posta Direkt márkanév alatt működik) szervezeti egysége számára is készültek fejlesztések. A Magyar Posta 2008-ban életmód-adatbázissal, valamint jól szegmentálható céges adatbázissal jelentkezett a piacon annak érdekében, hogy javuljon a címzett küldemények aránya. A legjobban szegmentálható hazai adatbázis több mint 400,000 (hozzájárulását adó) magánszemélyről tartalmaz információkat, többek között érdeklődési körüket, vásárlási szokásaikat illetően. A Magyar Posta Zrt. ezen adatok begyűjtése érdekében kérdőívet küldött ki a fogyasztók részére, melyek feldolgozása után, az életmód-adatbázisba került adatok a MicroStrategy lekérdező felülete segítségével váltak számos szűrési paraméter alapján elemezhetővé. Az életmód adatbázis több mint 1500 szűrési feltételt tartalmaz.

A Magyar Posta igényei szerint a Bixpert Kft. a jelentések fejlesztésében és a belső oktatásban tudásátadás orientált módszertant alkalmazott, így a Magyar Posta a jövőben ezeken a területeken felmerülő feladatokat képes lesz túlnyomórészt belső erőforrásokkal elvégezni. Ez lehetővé teszi, hogy tanácsadóink szakértelmét a PTDW Rendszer további megvalósítási ütemeinek fejlesztésére, illetve egyéb kapcsolódó projektekre koncentráljuk.
A Magyar Posta kézbesítési dashboard alkalmazása a 2010-ben Cannes-ban megrendezett MicroStrategy World konferencián díjat nyert.

Közszféra

  • Találatok: 2316
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

© 2022 Bixpert. All Rights Reserved.

KAPCSOLAT

Szeretne többet megtudni szolgáltatásainkról és termékeinkről?

Vegye fel velünk a kapcsolatot, munkatársunk készséggel áll rendelkezésére a BI-t érintő kérdéseiben!

Mi iránt érdeklődik?