Skip to main content

Üzleti intelligencia szakértő: ember az algoritmus mögött

Az üzleti intelligencia önmagában „csak” egy szemlélet, egy megközelítésmód. A legjobb vállalati döntések meghozatalában a BI képes hathatós segítséget adni, de mit sem ér az ezt működtető szakemberek nélkül. Az üzleti analitika szakértő pont az a szakember, amelyre minden, a BI-t igénybe vett vállalatnak szüksége van. Cikkünkben azt járjuk körül, hogy miért fontos ilyen munkatársakat bevonni a BI folyamataiba.

Az emberi erőforrás

Habár az automatizáció, a különböző gépi tanulásos rendszerek egyre több iparágban vannak jelen, az embert most még semmi sem pótolhatja. Abban a korszakban élünk, amikor már megvannak a big data készleteink, adattárházaink, és a BI célokra kiválóan használható célprogramjaink (ilyen nálunk például a mi kizárólagos forgalmazásunkban elérhető MicroStrategy is). Az üzleti intelligencia szakértőre épp azért van szükség, hogy ezt a sokrétű, összetett feladatköröket igénylő pozíciót betöltse, összehangolja a beérkező információkat, és az átlagember számára sokszor kaotikusnak tartott adatrengetegből értékelhető minőséget hozzon létre. De mit is csinál az üzleti intelligencia szakértő?

Feladatkörök

Szerteágazó és izgalmas terület tárul az üzleti intelligenciával foglalkozó szakemberek elé. A begyűjtött információkat rendezni kell, elemezni az üzleti problémát, javaslatot tenni a megoldásokra, jelentést írni, szükség esetén pedig egy teljes projekt végig vitele is a vele szemben támasztott elvárások közé tartozhat. Nem szabad, hogy a felsoroltakból csak egyféléhez értsen – a Bixpertnél mi is így tekintünk magunkra.

Nem terméket, szolgáltatást árulunk

A honlapunkon több, elemzésben erős platformot mutatunk be. Ezekkel többnyire kizárólagos szerződésben állunk, vagyis Magyarországon csak a Bixpert forgalmazhatja az említett márkákat. De nem vagyunk termékárusok. Máshogy kell gondolni ránk: mi azok közé a cégek közé tartozunk, amelyek végső soron tanácsot adnak, hogyan tudja egy vállalkozás, cég munkára fogni a saját adatait, miképp lehet a sokféle forrásból „tisztított” adatot kapni, és hogyan lehet a lehető legjobb üzleti döntéseket meghozni az adatelemzés segítségével.

uzleti-intelligencia-szakerto-bixpert

Ebből az is következik, hogy munkatársaink többsége bizony nem kereskedő, hanem analitikus aggyal, logikus észjárással megáldott ember, akiktől a rendszerben gondolkodás egyáltalán nem áll távol. Ennek megfelelően alakulnak a velük szemben támasztott elvárások, és ehhez alkalmazkodnak készségeik is.

Milyen a jó szakértő?

Képes hatékonyan kommunikálni.

Mivel az ügyfeleknek választ kell adnia, az üzleti intelligenciával foglalkozó világosan megfogalmazza gondolatait, és érthetően prezentálja azokat.

Nyitott, érdeklődő, már-már szenvedélyes.

Ezt a munkakört szinte lehetetlen úgy betölteni, hogy ne érdekelje szakemberünket az adatok, a szoftverek, a számok világa. A kíváncsiság létszükséglet, hiszen csak jó kérdésekre születnek erős válaszok.

Problémamegoldó.

A BI-feladatok döntő hányada egy-egy problémát vet fel: nem alakulnak úgy a bevételek, ahogy szeretnék, nem stimmelnek a számok, kihasználatlanok a vállalat erőforrásai stb. Az üzleti intelligencia szakértő feladata, hogy logikus elemzéssel választ adjon ezekre.

Egyszerre érdeklik a részletek és az összefüggések.

Elveszni a részletekben, nem látni a fától az erdőt – ezeket nem engedheti meg szakértőnk.

A matematika barátja, ügyes elemző.

Ha végignézünk a nálunk dolgozók eddigi szakmai pályafutásán, akkor nem véletlen, hogy leginkább mérnököket vagy informatikai képzésben diplomát szerzetteket találunk. Az adatok összefüggését, a számok vizsgálatát ugyanis megkönnyíti a matematikatanulásban gazdag egyetemi-főiskolai előélet, amelyre a gyakorlat üti rá a pecsétet.

Rugalmas.

Lehet, hogy egyik évben még az FMCG iparág egyik szereplőjének dolgozik, a következőben pedig a szállítmányozásban vagy telekommunikációban mélyed el.

Oktatni is engedd

A business intelligense területén rendkívül fontos, hogy a tudásunkat hatékonyan adjuk át. Ennek oka, hogy egyrészt egy új rendszer vállalati bevezetése eddig nem kért készségeket, szemléletet kíván meg a megbízótól, másrészt pedig mindig elérkezik a pillanat, amikor az ügyfélnek a saját lábán megállva kell ezeket a rendszereket működtetnie.

uzleti-intelligencia-oktatas-bixpert

Szerencsére a platformok egyre felhasználóbarátabbak, több lehetőséget biztosítanak a cégen belüli „laikusabb” használóknak is – de például a MicroStrategy legendásan jó tanulási anyagokkal könnyíti meg a vele való megismerkedést.
A Bixpertnél éppen ezért az oktatással kiemelten foglalkozunk.

Több kollégánk feketeöves tanárnak számít, hiszen nemcsak itthon, de határainkon túl is többször, akár hosszabb időre is egy-egy céghez kitelepülve végzik el ezt a rendkívül fontos munkát. Ez természetesen nem valósulhatna meg, ha nem lennének naprakészek, felkészültek, kiismerve magukat az általunk forgalmazott szoftverek frissítéseiben, új lehetőségeiben. Apropó, programok: ügyfeleink az általunk forgalmazott MicroStrategy, Jedox, Visual Crossing vagy Exasol megvásárlásával egy év technikai szolgáltatás igénybevételére jogosultak. Flexibilitásunkra jellemző, hogy munkatársaink akár több hónapra is beköltöznek megrendelőink telephelyére, irodájába, hogy élesben is mellettük álljanak tanácsaikkal és útmutatásaikkal.

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

© 2022 Bixpert. All Rights Reserved.

KAPCSOLAT

Szeretne többet megtudni szolgáltatásainkról és termékeinkről?

Vegye fel velünk a kapcsolatot, munkatársunk készséggel áll rendelkezésére a BI-t érintő kérdéseiben!

Mi iránt érdeklődik?