Ahogy ezeket a mondatokat olvassa, a világban minden másodpercben, közel két megabájtnyi adat keletkezik személyenként, méghozzá a 7,8 milliárdos emberiséggel számolva. A nagy számok folytatódnak, hiszen ezek szerint az emberiség összesen 2,5 kvintilliónyi (1018-on) bájtnyi adatot állít elő minden nap.
A végeláthatatlan adattermelésből természetesen a cégek is kiveszik a részüket. Ugyan mivel lehetne megszelídíteni a számokból álló óceánt, hogyan lehet navigálni e szinte mérhetetlen mennyiség között? Igen, az üzleti intelligencia segítségével. Itt azonban már az ezzel foglalkozó cégek között éles határvonalak húzhatók. A különbségek néha olyan óriásiak, mint a számok. A Big Data ugyanis önmagában csak egy kifejezés – divatos, de nyers formájában nem sokat ér. Mi már 2000-es megalakulásunkkor terabájtos adattárházakkal foglalkoztunk, de akkor is tudtuk: csak akkor változik a kezünk alatt az adat arannyá, ha máshogy közelítjük meg.
Ezért egyik kedvenc szavunk az analytics lett.
Az analytics ugyanis sokkal több, mint nagy mennyiségű adatokkal való foglalkozás.
Amikor egy ügyfél megkeres minket, akkor nem csupán technológiát szolgáltatunk – igaz, hogy például mi képviseljük itthon a világ legjobban használható elemző platformjait, például az amerikai, nagyvállalatok számára kifejlesztett, szakmai elismerésekben gazdag MicroStrategyt is. A mi egyik szuperképességünk a hallgatás. Amikor ugyanis megkeresnek minket, akkor figyelünk és meghallgatjuk a problémát, a feladatot, az elérendő célt. Ezt nem tudnánk megtenni, ha nem egy kitűnő, a szakmai kérdésekben jártas, profi csapat állna a hátunk mögött.
Munkánk következő szakaszában – amikor már megértettük a feladatot – proaktivitásra kapcsolunk. Jó gazdaként a ránk bízott információk birtokában a legtöbbet hozzuk ki ügyfeleink adataiból. Ezért előre gondolkodunk, és megbízható projectmenedzsment-eszközökkel feltesszük azokat a kérdéseket, amelyek ügyfeleinkben még talán meg sem fogalmazódtak. A mi feladatunk közé tartozik, hogy ezekre is választ találjunk. Ez sokszor azt is jelentheti, hogy még megbízóink által sem gondolt módon dolgozzuk fel az adatokat a végső cél, a még jobban megalapozott üzleti döntések meghozatalához.
Éppen ezért szeretjük a Big Datát, használjuk, de leginkább azzal foglalkozunk, hogy analitikusan, a tényeket és lehetőségeket értelmezve segítsük partnereinket az adataik sokkal hatékonyabb kihasználásában.