Ahhoz a tényhez már hozzászokhatott a szakma, hogy a MicroStrategy az egyik leginnovatívabb üzleti intelligenciát kínáló platform. Az azonban váratlan húzásként érte a kívülállókat, hogy az amerikai vállalat a 2020-as évben 425 millió dollár értékben vásárolt be a digitális fizetőeszközből. Ennek egyik következménye már látható a honlapon, ahol külön menüpontot kapott a Bitcoin.
A MicroStrategy vezérigazgatója régebben még szkeptikus volt a több mint egy évtizede létező kriptovaluta iránt. Michael Saylor 2013-as ellenkezését azonban megmásította, és október 28-án már a Twitteren bejelentette, hogy a vállalata mellett személyesen ő is 17 732 Bitcoinnal rendelkezik. Vásárlásáról természetesen tájékoztatta a cég vezetőit is. Miért vágott bele a MicroStrategy a Bitcoinos kalandjába?
Saylor úgy véli, hogy egy egyre digitálisabbá váló világban – melynek trendjét a járványra adott válaszok csak tovább gyorsították – az aranynál értékállóbb befektetésre van szükség. Úgy látták a vállalaton belül, hogy a készpénz szerepe is csökken, és más formában szerették volna tárolni a pénzüket. Az arany sokak számára evidens választásnak tűnt volna, de a MicroStrategy vezére szerint az aranybányászok és aranyt birtoklók közötti érdekellentét megnehezítette, hogy az aranyra reális alternatívaként tekintsenek. Az amerikai szövetségi bank pénznyomtatási gyakorlatától és a készpénztől független megoldásként talált rá a Bitcoinra.
Michael Saylor hosszú távra tervez a kriptovalutával. Ahogy egy interjújában kifejtette: „100 évre.” Az első jelek bíztatóak, hiszen a Bitcoin árfolyama sosem látott magasságokban szárnyal, és amikor júliusban, a második negyedéves eredményeket közzétették, kiderült a számokból, hogy akkorra már 100 millió dollárral többet ért a MicroStrategy Bitcoinja, mint amikor megvették. Ennek hatására akkor a részvények is majdnem 40%-ot emelkedtek.