Portfolio

Magyar Posta Zrt.

Magyar Posta Zrt.

Üzleti Intelligencia a postai modernizáció szolgálatában

A Magyar Posta Zrt. a MicroStrategy Üzleti Intelligencia megoldását választotta

 

A Magyar Posta üzleti alapon működő, hatékony, teljesítményelvű, termelékeny, felkészült és motivált munkatársakkal dolgozó szolgáltatóvá kíván válni.
Ennek érdekében a Magyar Posta Modernizációs Programot indított.
Megalkotta az Integrált Posta Hálózatot (IPH), a Magyar Posta Zrt. új informatikai, technológia alaprendszerét. Az Integrált Posta Hálózat a postai munkahelyek számítógépes támogatását jelenti, mely a munkatársak és az ügyfelek számára egyszerű, rugalmas, gyors és átlátható technológiai folyamatokat valósít meg.
A Posta modernizáció egyik fontos eszköze a vállalatvezetői munka, illetve a vezetői döntések hatékonyságának, megalapozottságának javítása, az egyes döntések hatékonyabb előkészítése.

Magyar Posta dashboard 1

Ennek két legfontosabb pillére: a Posta Technológiai Adattárház (továbbiakban PTDW) felépítése és az adattárházra épülő elemző, jelentéskészítő Front-end alkalmazás.

A Magyar Posta Zrt. -átfogó belső igényfelmérést és piacelemzést követően, 2005 végén nyilvános közbeszerzési pályázaton választotta ki az elvárásainak mindenben megfelelő, korszerű és az elemzési és jelentéskészítési igényeit hosszú távon kielégíteni képes Üzleti Intelligencia és adattárház elemző megoldást, a MicroStrategy-t.
A Magyar Posta az adattárház alapú PTDW Rendszer kialakításának front-end oldali feladataival a BiXPERT Tanácsadó Kft. tanácsadóit bízta meg.

A PTDW Rendszer kifejlesztésének hosszú távú célja, hogy – a működési hatékonyság javítása mellett – támogassa a szolgáltatások bővítését, minőségének javítását, egyúttal felkészítse a Magyar Postát a postai szolgáltatások Európai Uniós, és magyarországi piaci liberalizációjával előálló versenyre.
A fejlesztés első ütemében a Magyar Posta küldeményfelvétellel kapcsolatos információigényének kielégítése volt a cél, a fejlesztés második ütemében pedig már a kézbesítési adatok is szerepet kaptak.
Az eddigi fejlesztési munka eredményeként jött létre a Magyar Posta PTDW Felhasználói Portálja is, melyen keresztül több száz postai dolgozó, felhasználó juthat hozzá napi-heti rendszerességgel a számára szükséges információkhoz, Magyarország egész területén. Az alkalmazás gerincét képező Felhasználói Portálon keresztül automatikusan válnak elérhetővé azok a jelentések, amelyeket a MicroStrategy erre szolgáló modulja, a Narrowcast Server állít elő és publikál az adott dokumentumtárban. Továbbá több mint 100 felhasználó (postai elemző/üzleti elemző/postai dolgozó) fér hozzá a MicroStrategy-vel előállított jelentésekhez a MicroStrategy Web-es felületének valamelyikén keresztül.
A Magyar Posta DMC (Direkt Marketing Centrum, mely 2006 óta Posta Direkt márkanév alatt működik) szervezeti egysége számára is készültek fejlesztések. A Magyar Posta 2008-ban életmód-adatbázissal, valamint jól szegmentálható céges adatbázissal jelentkezett a piacon annak érdekében, hogy javuljon a címzett küldemények aránya. A legjobban szegmentálható hazai adatbázis több mint 400,000 (hozzájárulását adó) magánszemélyről tartalmaz információkat, többek között érdeklődési körüket, vásárlási szokásaikat illetően. A Magyar Posta Zrt. ezen adatok begyűjtése érdekében kérdőívet küldött ki a fogyasztók részére, melyek feldolgozása után, az életmód-adatbázisba került adatok a MicroStrategy lekérdező felülete segítségével váltak számos szűrési paraméter alapján elemezhetővé. Az életmód adatbázis több mint 1500 szűrési feltételt tartalmaz.

A Magyar Posta igényei szerint a BiXPERT Kft. a jelentések fejlesztésében és a belső oktatásban tudásátadás orientált módszertant alkalmazott, így a Magyar Posta a jövőben ezeken a területeken felmerülő feladatokat képes lesz túlnyomórészt belső erőforrásokkal elvégezni. Ez lehetővé teszi, hogy tanácsadóink szakértelmét a PTDW Rendszer további megvalósítási ütemeinek fejlesztésére, illetve egyéb kapcsolódó projektekre koncentráljuk.
A Magyar Posta kézbesítési dashboard alkalmazása a 2010-ben Cannes-ban megrendezett MicroStrategy World konferencián díjat nyert.

Dátum

2015. január 22.

Tags

Közszféra
© 2019 BiXPERT. All Rights Reserved.

KERESÉS