Az Unilever Magyarország Kft. Algida divíziója a jégkrémek gyártását és értékesítését végzi. Kiterjedt kereskedelmi hálózattal és ügyfélkörrel rendelkezik, mely szezonban többszörösére nő és jóval tízezer feletti értékesítési pontot jelent. A bevezetési projekt fő célja az volt, hogy a különböző forrásrendszerekből származó adatokat integráltan, egy rendszerben tudják kezelni, összegezni és azokból a számukra értékes információkat napi, heti, havi szintű jelentések formájában kinyerni, illetve elemezni. Az új rendszerrel szemben támasztott egyik legfőbb követelmény a rugalmasság volt. A vállalatnak az értékesítés változásaira azonnal reagálnia kell, melyet korábbi rendszerükkel nem tudtak megvalósítani. Az új megoldás képes továbbá arra is, hogy a konszolidált értékesítési adatokat akár több évre visszamenőleg is elemezhessék. Jelenleg folyamatban van a rendszer kiterjesztése Csehországra és Szlovákiára, melyet szintén cégünk végez.
Felsővezetők számára napi szintű információk nyújtása, mobil eszközökkel való elérés lehetővé tétele. Jelentéstételi adatpiac tervezése, Front-end eszköz implementációja mobil eszközökön (Platform iOS), MicroStrategy technikai támogatás.
Projekt vezetés módszertani és technológiai támogatása
A T+F Kft. nemzetközi ömlesztett áruszállítással foglalkozik több, mint 20 éve. Jelenleg 36 szerelvénnyel végzik a szállítást. A vontatók a legmodernebb fedélzeti adatgyűjtő rendszerekkel vannak felszerelve, melyek 5 másodpercenként küldenek adatot a vontató állapotáról (sebesség, motorfordulat, tengelyterhelés, üzemanyagszint, GPS koordináták). Az elkészült BI rendszer a fenti fedélzeti adatokat kombinálja a pénzügyi és logisztikai adatokkal, annak érdekében, hogy a vezetőség minél pontosabb információkkal rendelkezzen a vontatók optimális kihasználtságáról, optimalizálják az üzemanyag fogyasztást és alapot adjon a sofőrök ösztönző rendszerének. A vezetői dashboardon ezen adatok összegezve és grafikusan jelennek meg, lehetővé téve a kiugró költségek azonnali felismerését és azok részletes adatainak megjelenítését. A rendszerből kinyert adatok a pontos fedezeti pontok számításával segítenek új megrendeléseknél a minél versenyképesebb ajánlat adásában. A legfontosabb költségtényező az üzemanyag fogyasztás, amit a fedélzeti rendszerek, valamit az üzemanyagszámlák kombinálásával fuvaronként és sofőrönként is lehet elemezni, lehetőséget adva a magasabb fogyasztású sofőrök továbbképzésére, vezetési stílusuk finomítására.
A projekt időtartama: 3 hónap az MS SQL adatbázis kialakításától a vezetői dashboard elkészítéséig.
A Fresenius Medical Care a világ legnagyobb dialízis termékeket gyártó és dialízis szolgáltató cége. A Fresenius Medical Care 1993-ban kezdte meg magyarországi tevékenységét. 2014 év végén 23 Fresenius Medical Care dialízis központ működött országszerte. A magyarországi betegszám megközelíti a 2500 főt.
2011-ben merült fel az igény egy egységes BI és üzleti tervezőrendszer megvalósítására. A fő indok a szigorú költségvetés miatt minél részletesebb költségtervezés és követés megvalósításának az igénye volt. A projekt sikere miatt a megvalósítás után több üzleti terület is bevonásra került.
Cégünk első körben egy pilot projekt keretében mutatta be a MicroStrategy és Jedox megoldását, ahol a MicroStrategy a BI, a JEDOX pedig a tervezőrendszer keretrendszerét alkotta. A sikeres pilot projekt után elkészítettünk egy adatpiacot MySQL alapon, ami tartalmazta a pénzügyi, értékesítési és kezelési adatokat tény/terv szinten. A Jedox-ban megvalósított üzleti tervezőrendszer e tényadatok felhasználásával, mint bázis alapú tervezéssel a legenerált tervszámokat visszatöltötte a relációs adatpiacba.
A koherens központi adatpiac lehetővé tette több vezetői dashboard elkészítését a felső és középvezetésnek, különböző operatív jelentéseket a középvezetőknek és orvos igazgatóknak. A BI rendszer szervesen beépült a vezetői értekezletekbe; a dashboardok minden egyes klinikai működési kulcsmutatóval ezeken az értekezleten kivetítőn megjelenítve azonnal rendelkezésre álltak. A dashboardokon megjelenő mutatók értékétől függően egyéb operatív jelentéseket vetítenek ki a részletesebb adatok vizsgálatához.
A második fázisban a Jedox Excel kliens adatbeviteli lehetőségeinek kihasználásával a műszaki terület adatai kerültek feldolgozásra (vízműnapló, ingatlan adatok, labor vízminőség elemzési adatok). A korábbi Excelben történt adatfeldolgozással szemben a Jedox által feldolgozott adatok azonnal megjelentek a központi adatpiacban, lehetővé téve idősoros elemzéseket.
A harmadik fázisban a részletes munkaügyi tervezőrendszer került kifejlesztésre. Mivel a vese dialízis magas humán munkaerőt igényel, nagyon fontos a pontos HR létszám és pénzügyi adatok tervezése. A tervezés Jedox-ban került megvalósításra. A kiszámolt béradatok közvetlenül kapcsolódtak az első fázisban kifejlesztett pénzügyi tervhez. Nagy előnye, hogy az első HR terv után nagyon gyorsan és pontosan lehet változtatni/finomítani a béradatokat. A HR tényadatok a Nexon rendszerből kerülnek betöltésre a központi adatpiacra, így a folyamatos terv/tény összehasonlítás is dasboardokon és részletesebb operatív riportokon keresztül érhető el.
A UPC Magyarország vezető televíziós, szélessávú internet és telefonszolgáltató, több mint 1 500 000 háztartást lefedő előfizetői bázissal. Ennek az ügyfélbázisnak a mozgása különböző szolgáltatási csomagok között nagy kihívás elé állítja a marketing osztály munkatársait, hogy megtervezzék az éves árbevételt. Erre nyújtott megoldást a Jedox, ahol komplex üzleti szabályok bevitelével az ügyfélmozgások kiszámítása automatikusan történik bázisadatokon, különböző, az ügyfélmozgást befolyásoló arányosító tényezők bevezetésével (pl. szezonalitás). A rendszer érdekessége, hogy a bázis tény adatok alapján, a néhány 10 szám beírásával kb. 2 millió cellányi tervadat kerül kiszámolásra. Más módon pl. csak Excel használatával ilyen felbontású tervadatot képtelenség lenne előállítani. Mivel ezek a szabályok nem csak a terv, de az előrejelzések készítésére is használhatók, korlátlan számú forgatókönyv és előrejelzés készülhet különböző szempontok alapján, pl. optimista-pesszimista becslések, stb. Ezeket az adatokat aztán néhány kattintással össze lehet hasonlítani a már betöltött, éves szinten több tízmillió cellányi tényadattal, mindezt egy memória alapú adatbázisból, másodperces válaszidőkkel. A projekt másik érdekes aspektusa az, hogy a UPC munkatársai néhány hét után már önállóan voltak képesek adatot tölteni, modellezni, jelentéseket készíteni Jedox-ban, ez mutatja hogy a rendszer mennyire intuitív, kezelése milyen könnyen elsajátítható.
A Metro Kereskedelmi Kft-nél az egységes adatstruktúra kialakításában, az adattárház kiaknázásában vettünk részt a cég németországi központjával együttműködésben. A munka során a németországi NCR Teradata adattárház követelményeihez kellett igazodni.
A kialakított rendszer first line supportját is a mi tanácsadóink látták el, ennek keretén belül a feladataik a felhasználói igények felmérése, specifikálása, alkalmazásfejlesztés és user coaching voltak. A tevékenység kiterjedt az adattöltések elvégzésére és a data quality assurance teendőkre is.